سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Mon 29 Apr 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
کشتی سازی دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۲:۳۰:۱۱

اختصاص 500 میلیارد تومان اعتبار برای ساخت شناور

باشگاه خبری فراساحل: تاکنون بیش از 500 میلیارد تومان از محل وجوه اداره شده برای ساخت شناور تسهیلات پرداخت شده است. به گزارش باشگاه خبری فراساحل  و به نقل از سایت خبری مانا، معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی ضمن بیان این مطلب گفت: به این ترتیب میزان ثروت ایجاد شده در حوزه بندری و دریایی از محل وجوه اداره شده به بیش از 1600 میلیارد تومان می‌رسد و بابت این طرح‌ها حدود 250 میلیارد تومان یارانه پرداخت شده و یا متعهد به پرداخت آن هستیم. دکتر علی جهان‌ دیده در ادامه با بیان اولویت سازمان بنادر و دریانوردی در پرداخت وام بانکی و تسهیلات ارزان قیمت همانند سال‌های گذشته افزود: اولویت سازمان در بنادر شمالی شناورهای تجاری، مسافری و تجهیزات بندری و درجنوب شناورهای مسافری، گردشگری، تجهیزات بندری و بعضا پروژه‌های مهم و تاثیرگذار مستقل در بخش حمل و نقل دریایی است.

وی وجوه اداره شده سازمان بنادر و دریانوردی را اهرمی در ارتباط با مدیريت منابع مالی و به منظور حمایت از حضور بخش خصوصی در بنادر و حمل و نقل دریایی ذکر کرد و گفت: خوشبختانه در دولت یازدهم توجه به مدیریت منابع بیشتر از گذشته وجود دارد به گونه‌ای که در سال 93 بودجه وجوه اداره شده از محل منابع سازمان بنادر و دریانوردی به حدود 60 میلیارد تومان رسیده است. معاون امور بندری و مناطق ویژه سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: این رقم علاوه بر منابعی است که در سال گذشته تخصیص داده شده است و این بدان معنی است که می‌توان پنج برابر این رقم یعنی حدود 300 میلیارد تومان را از محل منابع بانکی به پروژه‌های اولویت‌دار سازمان بنادر و دریانوردی در حوزه حمل و نقل دریایی وام پرداخت کرد. جهاندیده گفت: این وام‌ها کم‌بهره بوده و می‌تواند طرح‌های مرتبط برای سرمایه‌گذاران در حوزه بندر، حمل و نقل دریایی ، مسافری و ... را اقتصادی کند.

وی با اشاره به فعالیت‌های خوب صورت گرفته در سال جاری افزود: برای سال آینده قطعا ارقام بیش از سال جاری است و هر اندازه میزان جذب وجود داشته باشد امکان تخصیص برای سازمان بنادر و دریانوردی مقدور خواهد بود. وی در ادامه اظهار داشت: علیرغم طرح‌های بزرگ در حال انجام در بنادر و آغاز پروژه‌های مهمتر در سال آینده که همگی از محل درآمدهای سازمان بنادر و دریانوردی خواهد بود به جهت مدیریت منابع مالی وجوه اداره شده به شکل کمی و کیفی در سال آینده و سال‌های آتی پیگیری خواهد شد تا به سرمایه‌گذاران بخش‌های مسافری، تجهیزات بندری، پسکرانه‌ای کمک شود وحلقه کاملی را در بخش حمل و نقل دریایی رقم بزنیم و به کیفیت و کمیت گردشگری دریایی و مسافرت‌های دریایی اضافه کنیم. جهان دیده در پایان سخنان خود گفت: وجوه اداره شده از سیاست‌هایی پیروی می‌کند که بتواند گام‌های موثرتری را به گام‌های قبلی خود اضافه کند تا هر چه بیشتر مردم را با دریا و مواهب آن آشنا کرده و اقتصاد دریا را بیش‌ازپیش فعال کنیم.



  کد خبر : 273
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :